på banan igen

Jag verkar ha överlevt. Jag vaknade just av att ytterdörren slog igen och maken åkte iväg med alla barnen och jag mår ganska bra faktiskt. Förutom att jag haft magsjuka och inte ätit något sedan i onsdags mitt på dagen och är lite trött och matt så känns det riktigt bra. Jag sitter faktiskt upprätt och har en massa att läsa som jag tänker hugga in på så fort jag har duschat. Får jag bara i mig lite mat också så borde jag ta mig in till stan. Men jag vågar nog inte köra bil i det här tillståndet trots allt. Får vänta tills ikväll kanske...

Aah! Jag hade ju inte tid att vara sjuk! Nu får jag lite panik... Men det är så dags nu. Bara att gilla läget och sätta igång där jag slutade helt enkelt.
Det är konstigt hur avstängd i sinnet man blir när kroppen inte funkar som vanligt. Jag har legat till sängs i över ett dygn och varit helt utmattad, försökt hålla lite koll på vad klockan är och vad som händer i världen (min lilla värld) men det funkar inte. Jaja... Det ger mig ju en tankeställare i vilket fall som helst. Det finns så många människor som är kroniskt sjuka, som är magsjuka pga. dåligt vatten t.ex. och inte kan bli friska för det finns inget friskt vatten att dricka. Det finns människor som trots sjukdom inte kan ligga till sängs när de mår dåligt, för de måste ta hand om familjen osv. Så jag har legat sjuk i en varm skön säng, och bett för hela världen. Sett och förstått hur orättvist allt är och hur lite jag har att gnälla över trots allt. Feberdrömmar om fred och rättvisa. Och nu är jag vaken och ganska klar i huvudet... Ska duscha i rent dricksvatten och börja leva mitt liv i överflöd igen. (Det är ju så man mår illa bara av tanken på det egentligen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback