trädgård och nåd

Det är spännande med en ny trädgård. Vi har ingen aning om vad det är för grönt som kikar upp ur rabatterna, och jag är inte tillräkligt ekologisk för att kunna gissa mig till vad det är för buskar vid staketet nere vid komposten, men knopparna brister och små blad skymtar.
Det är februari...

Nästa vecka har hela familjen sportlov. Blir det ingen snö kan vi ju hoppas på vårväder så vi kan sitta ute och fika. Mot väggen i hörnan, mellan verandan och vedskjulet blir det riktigt varmt när solen ligger på...

Och allt bara funkar! Ett fantastiskt citat av en fantastisk människa. Livet är bra härligt faktiskt. Det är inte mycket som behövs ibland för att glädjen och tacksamheten över det verkligt stora ska ta över. En morgonhimmel i orange, rosa och violett, med moln som tunna långa penseldrag över en spegelblank sjö är läkedom och nåd. Bara att få möjlighet att se något så vackert en enda gång vore nog.
Barnens ögon när de ler. Deras avslappnade ansikten när de sover. Min make som sitter helt stilla i köket och ser ut genom fönstret medan morgonkaffet bryggs. Jag älskar! Jag älskar så mycket, och det får jag av Gud. Det finns nog bara tack att säga faktiskt. Tack, tack, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback