konfirmandläger

Nu har jag varit på mitt livs andra konfirmandläger. Förra gången var det jag som var fjortis. Det är nog ett tag sedan trots allt.

Kort sammanfattning:
Det har varit en spännande, rolig och lärorik helg. Femtio konfirmander kan låta ganska mycket, även om de försöker vara tysta, och det var skönt att kunna låsa in sig i lugn och ro om nätterna. Jag ser fram emot att få vara med och lära känna dem bättre under året, och är allt annat än avskräckt. Men jag är såå glad att jag har möjlighet att vara lite iakttagande och i bakgrunden för det krävs en del pondus för att få en syl i vädret och riktigt hur man bemöter en hel flock tonåringar har jag ingen erfarenhet av ännu...

Jag är hemma hos familjen igen, och konfirmanderna är hemma hos sina familjer. Lugnet sänker sig, och alla lever och har hälsan. Gud är god!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback