*pustar ut*

Nu har många stenar fallit... En del är kvar, men inga tunga.

Mötet på sonens skola gick jättebra. Alla i personalen är helt fantastiska. Kompetenta och tillmötesgående och väldigt måna om alla elever. Det känns väldigt skönt att veta att det finns ett helt gäng med varma kärleksfulla människor runt sonen om dagarna, som gör allt för att se både ljusglimtar och problem, och bekräfta och förstärka det som är bra samtidigt som de på ett bra sätt tar tag i sånt som inte fungerar. Hjulet rullar, och det är gott att vara på väg någonstans. Vart det bär får vi se, men Gud är med oss!

Och så har vi köpt hus, mitt i all annat vi har att göra så har vi farit kors och tvärs och skrivit avtal, haft möte på banken, varit på kaffe hos säljarna, städat och sorterat här hemma, haft mäklaren här för värdering och för att ta bilder. Nästa vecka måste här vara kliniskt rent och i toppskick för då är det visning och vi måste till tippen, klippa gräset, rensa förrådet, sortera i klädkammaren... och och och... Så ska den här kåken bli såld också... Jag måste plugga! Men det ordnar sig alltid... Vi kan se fram emot att få fira jul i ett hus där julgranen slipper stå upptryckt i bokhyllan :-) Och där kommer att finnas plats för tystnad. Jag kommer att kunna plugga utan att ha hörselkåpor för att slippa tv:n eller annat oväsen som min älskade make envisas med om kvällarna. *pling* Dagens i-lands-problem

Allt går i hundranitti nu, men bra bra, då är det snart över. Det lät lite bittert, men jag menar det inte så. Bara precis som det står. Flytta verkar vara skitjobbigt med livet fullt av barn och fullbokade dagar, men det leder förhoppningsvis till något bra. Det ska bli skönt när allt är klart, eller när tempot sjunker igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback