gäspar

Idag har jag minsann varit effektiv. Vi var uppe vid halv sex som vanligt, och jag började på en uppsats redan innan jag väckte barnen.
Fyraåringen hade feber, så han fick följa med hem när vi lämnat de andra två på dagis. Jag hade ingen morgonlektion, så jag stannade hemma och skrev, utan några direkta förhoppningar om att bli färdig, men det blev jag. Sen var fyraåringen med mig till tandläkaren, och agerade söt väluppfostrad pojke som alltid sitter tyst och snäll där mamma sätter honom :-) Han fick välja en leksak ur tandläkarens låda för besväret, och har nu en sköldpadda i plast som heter svennis :-)
Eftersom han var feberfri frammåt lunch så åkte både han och jag till skolan direkt efter mitt tandläkarbesök, och han var med mig på eftermiddagslektionen. Han tycker det är roligare på dagis, trots allt, men han fick sin favoritmat, så några poäng gav han allt mammas skola ändå...

Nu känner jag mig frusen och trött. Tanden gör ont. Konstigt, för den sägs vara död, och har just blivit renoverad för jag vet inte vilken gång i ordningen. Bolibompa vaktar barnen och jag sitter här under korkeken... Det blir en tidig kväll, om Gud vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback