förkyld onsdag

På söndag är det första söndagen i advent. Jag hinner inte riktigt med känner jag... Det är vinter, tror jag. I och för sig är vi kvar i November, men lite snö har vi fått, och idag lyser solen och det glittrar på grannens tak.
Jag har håltimme nu, och sitter hemma hos mina föräldrar. Jag är förkyld och lite ynklig, så jag åkte hit istället för att sitta i skolan. Jag hoppades att mamma skulle ha dadlar i skafferiet, för det bästa med att vara förkyld är att då är det så gott med dadlar och varm mjölk, men här fanns bara choklad som tröstätning, och det kan jag lika gärna vara utan...
Jaha... Så framför internet hamnade jag. Inte helt oväntat kanske.

I fredags var jag på äventyr i Göteborgstrakten hos en vän. Det var jättefint att få träffas och prata och dricka vin med en trevlig vän, och prata om Gud halva natten... För mig var det välbehövligt att få samtala lite med någon annan än maken och barnen. Och sedan jag kom hem i lördags har tiden sprungit.
Vi har packat en hel del, men med tanke på att det bara är lite mer än en vecka kvar tills vi flyttar så har vi ganska mycket kvar att göra tror jag. Fast konstigt nog så känner jag mig inte så stressad över det faktiskt. Det ordnar sig... Hela grejen med flytten är lite som ett "extraknäck" på något sätt. Jag har nog inte riktigt tagit in att vi verkligen ska flytta, utan driver runt hemma bland kaoset och ser lite lagom oberörd och lätt förvirrad ut när jag försöker få något gjort. Jag har ingen aning om hur man bör organisera upp ett sånt här projekt egentligen, men det visar sig väl sedan vad vi borde gjort annorlunda... Då är det så dags ;-)

Kommentarer
Postat av: *Tovan

Visst var det ett äventyr? Ett självklart gyllene vardagsäventyr, på nåt sätt. Helgjutet. Tack!!

2007-12-03 @ 20:25:10
Postat av: tyst och stilla

Japp! Helgjutet är ordet! Tusen tack vill jag också säga, för god soppa, goda samtal och god tid.
Kram

2007-12-06 @ 15:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback