best of

mine



Det är jubileum på min blogg idag. Inlägg nummer 200! Det firar jag genom att blogga dagens guldkorn.

* Doften av nybryggt kaffe och stearinljus i köket. Tidig morgon, innan det börjat ljusna. Då hör jag sovrumsdörren gå upp och små fötter tassar genom hallen. En rufsig dotter dyker upp i köket, och gnuggar sig yrvaket i ögonen, sträcker armarna mot mig och kommer upp i mitt knä och kurar ihop sig som en liten boll innanför min kofta. Hon somnade där, och sov i en kvart till innan killarna kom upp och morgonen var i full gång. En ljuvlig glädjefylld stund, stilla i mörkret med hela famnen full av kärlek.

* Ensam i kapellet, fortfarande morgon, men inte bitti... Stilla igen, efter frukost, väskpackning, påklädning, lämning på skola och dagis. Bön är stort!

* Hysteriskt rolig klasskompis i minibussen på väg hem från universitetet :-D Jag skrattar fånigt för mig själv igen nu när jag tänker på det...

* God soppa och nybakat bröd

* Pojken med de stora bruna ögonen som glittrar av skratt när jag hämtar honom på dagis. Ett varmt välkomnande i tamburen och en teckning föreställande en taxibil och en polisprinsessa.

* Sjuåring som sjunger för lillasyster, bara för att få höra henne skratta när han sjunger fel med flit.

* Lillasyster som skrattar tills hon får hicka, och skrattar ännu mer för att det är så roligt att hicka. Storebror som tillslut ligger på golvet och vrider sig i skrattkramp för att syrran är så knasig. (Knäppast vinner i vår familj... Det brukar bli oavgjort!)

* Tre barn, och deras far, som sover. Jag fick en stunds lugn och ro igen, och nu sitter jag här och är tacksam och glad :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback