the book

Nu har jag suttit och bläddrat lite i the book. Bible illuminated. http://www.bibleilluminated.se/
Det är gamla testamentet som magazin (Bibelkommissionens översättning), och i min ordlista kallas den nu för "bibelblaskan"

Kul tycker jag rent spontant. Skolprästen hade köpt ett exemplar på MQ över disk, och bara det att den säljs i klädaffärer tycker jag är positivt. Mer bibel åt folket! Sen vet jag inte om jag personligen tycker det är något vidare att läsa bibeln i tidningsformat med en massa foton och understrykningar som jag inte själv gjort, men det kan jag försöka tänka bort. Bilderna är fina, och utan bilder hade det ju inte blivit någon blaska.
Jag tror att det är mycket större chans att någon tar bibelblaskan och börjar bläddra i om den ligger framme än om det är en vanlig bibel, i ett väntrum t.ex, eller hos någon man är på besök hos. Den är ju snygg liksom, och det är ju i tiden med vackert emballage... Fast det kanske det alltid har varit ;-)
Fast versnummer finns inga, så den går inte att slå upp i, och noter och paralellhänvisningar finns inte heller, men det är okej - den är undertecknad av de svenska företrädarna både för islam och judendommen också, inte bara kristen blaska, så att notera kristusprofetior skulle nog inte funka liksom ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback