slut

slut slut slut

vilket tråkigt ord!
Snart börjar sommarlovet... (och då är den här terminen slut.)
Jag känner mig ganska slut också. Helgen har varit lång, men nu är den också slut.

Jag vill inte börja sommarlov. Det betyder antagligen att jag kommer att jobba på äldreboendet igen, och... det kan ju inte bli lika tråkigt som det känns för all del, för de gamla som bor där lyser upp tillvaron, men nä, jag trivs bättre här under min korkek där jag kan sitta för mig själv och lukta på blommorna.

Men just nu är allt bra om jag bara inte tänker på allt som måste fixas, och ingen av de jag skulle ringa var anträffbar idag heller så jag får inget gjort, så jag kan lika gärna ha det bra en stund till. Morgondagen kan jag inte göra nåt åt förrän imorgon ändå, och inte resten av veckan, och inte sommaren. Så... *sjunker lite djupare ner i stolen* jag ska inte gnälla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback