Sommarblommor och jordgubbar

sommarblommor
Idag bloggar jag två bilder. Jag kunde inte välja någon av dem.
Blommorna plockade jag och barnen idag när vi cyklade hem från parken. I diket vid skogen, precis hemma vid vår gata, gömmer sig underbara sommarblommor bland det höga gräset. Jag tänker på Matt 6:25 ff. "Därför säger jag er: bekymra er inte för mat och dryck att leva av eller för kläder att sätta på kroppen. Är inte livet mer än födan och kroppen mer än kläderna?" Liljan på ängen som har så vackra kläder osv... Tillsammans, olika blommor i olika färger i en stor bukett kompletterar de varandra och blir så fantastiskt vackert. Vi människor är nog lite på det viset också. Vackra och enastående var och en för sig, men tillsammans med andra blir vi en färgsprakande helhet som lyser och lever mitt på köksbordet hemma hos Gud... Eller nåt :-)

Jordgubbar hör till när det är skolavslutning. Gott gott!

Nu pausar jag bloggandet. Jag ska inte sitta vid datorn alls på ett par veckor. Bara vid behov, om jag behöver skicka ett mail eller kolla upp något smaskigt recept inför midsommar eller så ;-)

GLAD SOMMAR
jordgubbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback