Pred 8:17

Då insåg jag vad som gäller om hela Guds verk: människan kan inte fatta det som sker under solen. Hur hon än strävar och söker fattar hon det inte, ja, även om den vise säger sig förstå fattar han ändå aldrig.

Det måste jag påminna mig om ibland. Gud är större än någon människa kan förstå. Det är så självklart att det är så, men ibland söker jag svar på saker som jag egentligen vet att jag aldrig kan få svar på...

Det regnar idag.
Vatten - liv - över skapelsen.
I köket sitter en liten pojke och tittar ut genom fönstret
i hans vackra bruna ögon är också liv.
Flugorna i taket
Luften i mina lungor
Jesus Kristus
Liv!

Vem behöver egentligen förstå? Gud är, och det får jag vila i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback