kyrie eleison

Ett bibelcitat som betyder mycket för mig är Jer 29:11

Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka.
Jag skall ge er en framtid och ett hopp.


Just nu är det en del som känns väldigt jobbigt, och jag är trött, trött, trött. All energi går åt till det som måste göras, och jag måste inte sitta här och skriva även om jag tycker det är avkopplande.
Jag saknar... livsglöden? Ja, något viktigt har försvunnit känns det som. Inte Gud, men innerligheten och längtan efter att vara nära. Det känns som det kvittar, för jag orkar inte känna efter. Jag vet att Gud bär mig, och jag är tacksam för det, för då vet jag att jag inte är så ensam som jag känner mig.
Jag förstår inte ens varför jag känner mig ensam, för det finns människor omkring mig som jag sätter stort värde på. Det är nog innuti mig själv ensamheten kommer ifrån, från mörkret som tyvärr är tydligare än ljuset för tillfället. Inte starkare än ljuset för all del. Jesus vann ju... Inte farligt heller, jag är inte rädd, bara trött. Inte evigt, men mörkt och jobbigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback