Askonsdag...

Tack Gud!
Tack för allt jag har som jag egentligen inte behöver,
och tack för allt jag får varje dag som jag inte klarar mig utan.
Tack för din gränslösa kärlek och nåd.
Herre hjälp mig nu i den här tiden,
att leva på ett sätt som för mig närmare Dig.
Hjälp mig att se vad jag kan göra för mina medmänniskor,
och för skapelsen.
Hjälp mig att förstå när någon behöver mig,
och på vilket sätt jag kan vara till hjälp eller nytta.
Hjälp mig Gud.
Ensam klarar jag ingenting.
Jag är helt beroende av dig,
så hjälp mig!
Ta emot mig Gud,
och låt mig få hämta kraft i Dig,
du som känner det som är mitt innersta,
och ser bakom mina försvar och föreställningar om mig själv.
Gud, om jag såg mig själv som du ser mig,
som den nakna sanningen i all sin brustenhet,
skulle jag inte veta vem jag såg.
Inte känna igen,
inte orka kännas vid.
Men du älskar.
Du led och dog för mig.
Därför älskar jag Dig, och vill leva till Din ära.
Så ta emot mig och allt jag är.
Hjälp mig att bli av med det som hindrar mig
från att leva i sanning och kärlek.
Gör mig hel igen - för ett ögonblick.
Gud, förlåt mig för Jesu Kristi skull
mina synder även denna dag.
Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback