julen närmar sig

Imorgon är det julavslutning i skolan.
Vi har klätt granen och har lussekatter i frysen.
Herdarna närmar sig stallet i vår julkrubba på hallbyrån (fast alla figurer flyttar sig lite då och då, och ibland klättrar Maria upp på taket, och imorse stod en flodhäst och en giraff där mitt i smeten.)
Barnen har tagit med sig en massa julpyssel hem från dagis och skola, och jag börjar nog hinna ifatt trots allt.
Vi har öppen spis nu, och vi har tänt en brasa nästan varje kväll. Det är verkligen fint, och särskilt hemtrevligt är det att komma in efter att ha varit ute en stund, och det luktar eld, gran, clementin och hyacint i en väldigt lyckad kombination.
Det börjar kännas hemma här på riktigt nu, och det är väldigt skönt. Det har känts bra hela tiden, men idag kom jag verkligen hem när jag steg över tröskeln. Vi bor faktiskt här. Telefonen och internet fungerar och vårt efternamn står på postlådan. Snart är det jullov, och jag kanske får tid att läsa någon bok till och med under julen?

För några dagar sen fick vi en bild av barnen vi hjälper med lite pengar varje månad. Det var verkligen roligt att få se dem, och oj vad personligt det blev på en gång också. En riktigt fin julklapp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback