innerst inne

I Jesu namn
I Jesu namn
Hela mitt liv i Jesu namn

Det är allt jag vet
Allt jag tror
Allt jag vill

Ändå tvekar jag
Men tvivlet är nog bara på ytan
I djupen är Gud
mäktig och tveklös

Bortom min tvivel
kan jag ta långa djupa andetag
I Jesu namn

Jag satt och funderade på en betraktelse jag hörde för inte så länge sedan, om att det är långt ifrån allt som vi gör och säger som vi skulle säga i Jesu namn. Det är ju så tyvärr, att mycket inte är speciellt genomtänkt eller uppbyggligt (vilket fantastiskt ord förresten - uppbyggligt. Det låter som något en gammal prost med basröst skulle kunna säga med eftertryck i en predikstol någonstans ute på landet...) men eftersom Paulus säger åt människor att låta allt de gör i ord och handling ske i Jesu namn så får vi väl försöka vi också. Jag vill. Men det goda som jag vill det gör jag inte och vice versa, för att fortsätta bland breven...

Någon frågade mig, halvt på skämt kanske, om jag inte kunde be för honom. Sen skrattade han bort det och började prata om något annat. Jag blev lite ställd faktiskt, och ber såklart, men kan inte låta bli att undra om han faktiskt hade något speciellt i tankarna, och om jag borde ha frågat honom på allvar om han bad mig om något viktigt medvetet, eller om det bara var menat som ett skämt för att jag hänger i kapellet varje morgon.
Det känns som jag fegade ur en situation som blev lite pinsam, och det grämer mig. Men det är så dags nu...

Jaja... Nu är det snart dags att sluta nöta den här stolen för idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback