valborg!

och det känns inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle göra :-) Ganska väntat i och för sig, men när jag är på dåligt humör så kan jag knappt föreställa mig hur något skulle kunna vara annat än tråkigt och jobbigt.

Igår lyssnade jag på en jättespännande predikan. Vi fick höra att det hebreiska ordet för sanning innehåller tre bokstäver. Den första den mellersta och den sista i alfabetet (fast jag har ingen aning om hur det alfabetet ser ut, men det kvittar) och hur det skulle kunna symbolisera det som har varit, det som är och det som ska komma... Över huvud taget så får ofta citatet "jag är vägen, sanningen och livet" mig att gå igång på hur frustrerande det måste ha varit för lärjungarna att hänga med Jesus och få såna här uttalanden att förhålla sig till innan allt föll på plats och de förstod (eller kommer någon någonsin att förstå helt och hållet?)

Jaja...
Igår eftermiddag hade vi fjorton fyra och femåringar här på barnkalas, och det gick bra. Det var lite nervöst, men alla föräldrar kunde faktiskt kvittera ut sina barn hela och någorlunda rena efter ett par timmar. Tack Gud!
Valborg med bara mina egna barn känns plötsligt som en tårtbit på engelska :-)
Idag är en bra dag!

Kommentarer
Postat av: maria

Hej! Vill bara säga att jag vet precis! Ena dan ingen ork alls, andra dan skratt och glädje. VI är säkert rätt många som är så här, men av någon anledning tar vi på oss vår tappra mask inför andra, och så är det aldrig någon som bryr sig (utom en då... ;o).
Nåja, jag är glad att dagen blev bättre än du befarade. Många vårglada (ja, faktiskt) hälsningar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback