stilla vecka?

Ja, inte här i alla fall.
Barnen har påsklov (jag också egentligen, men om lov=ledig så har jag inte lov, jag är bara inte i skolan.)
Det är härligt att vara med barnen och hitta på saker hela dagarna, men jag är faktiskt en gammal tant i jämförelse, och med ålderns rätt orkar jag inte hålla igång så mycket som dom. Helt ärligt ska sägas att jag nog inte är ett barn i sinnet heller tyvärr. För hur roligt det än är att baka hallonpaj i sandlådan, och köra låtsas-moped mellan träden så tröttnar hon rätt fort - tanten.
Jag önskar mig... en stilla vecka. Nä, jag ska inte vara orimlig. Jag ber om kraft och energi, tålamod så det räcker den här rallyveckan, och ända till på tisdag när jag med varm hand får överlåta älsklingarna åt dagis och skola igen. Och jag ber om ett riktigt roligt och härligt påsklov för barnen.
Och jag önskar att jag kan stjäla lite tid och ta mig till kyrkan någon kväll innan långfredagen också. Det visar sig, men schemat är tajt. Vi har en födelsedag att fira, och gäster som kommer både onsdag, torsdag och lördag.

Jaja... Ingen tid att förlora. Bäst att resa sig från datorn. Jesus behöver jag inte gå till kyrkan för att träffa för all del, men det är så skönt att gå dit och bara stänga allt annat ute för en stund...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaa, en stilla vecka..........nog är barnen lediga nästan hela veckan, men mamman jobbar o jobbar o jobbar. Imorgon står det ledigt i almanackan, men i själva verket har jag mer än vanligt att göra. Jaaa, en stilla vecka, en stilla dag, kanske kanske en stilla stund innan jag somnar trött. Så blir det nog. Barmhärtige Gud, hjälp mig att se nyktert på tillvaron!

2007-04-03 @ 19:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback