käftis

Idag har jag varit hos tandläkaren. Hon är så bra, och jag är så rädd för henne... Nej, inte för henne, såklart, men jag är rädd för att gå till käftis.
Fast såhär efteråt känns det bra, även om jag känner mig som ett offer för misshandel så är det ju värt det i längden, men usch vad det gjorde ont! Min dåliga tand, som jag lagat säkert sju gånger, behöver nu rotfyllas, och idag har det projektet påbörjats. *ajaj*
Jag har haft tandvärk sedan stilla veckan, och efter ett akutbesök på skärtorsdagen blev det lite bättre, men inte bra. Idag höll jag på att börja gråta av smärta bara hon kännde på tanden, och jag tror jag fick sex sprutor med bedövning som ändå inte tog helt och hållet. Synen på vänster öga blev bedövad i alla fall, men tanden gjorde ont ändå.
Jag gick inte till skolan. Jag kännde mig helt nerdrogad och mörbultad efter drygt 1½ timme i horisontalläge med munnen full av konstiga saker. Jag kunde ändå inte prata rent, så att redovisa muntligt var inte så lockande... Och när bedövningen släppte var jag också glad att jag var hemma.

Men! Vad glad jag är det finns tandvård. För med tanke på hur ont det gjorde att fixa den MED bedövning så vill jag inte ens tänka på hur det skulle kännas att dra ut tanden UTAN. *ryser* Jag tänker på hur de måste ha lidit förr i tiden, och hur det är i andra länder... Och så sitter jag här och gnäller... Tacksamhet vore på sin plats! Tack Gud för käftis!

Nu kom det ett konstigt pop-up-fönster som försvann igen och datorn låter konstigt... Virus? Jaja, det visar sig... Jag kan inget om sånt där.

Hur som helst så har jag varit hemma hela dagen och bara gjort inget speciellt. Läst en del i GT, men det tar emot ibland faktiskt. Just nu läser jag Krönikeböckerna, men jag ska nog hugga in på något profetiskt istället. Jag läste Amos bok för några dagar sen, och det var ord och inga visor :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback