så trött

Alltså, det här med sömn är ett ständigt återkommande problem för mig. Synd att det inte går att bunkra sömn, för då skulle jag sova ett par dagar i sträck så att jag hade sömntimmar så det räckte ett tag frammåt. Vad praktiskt det skulle vara!

Nu har jag två mer eller mindre sömnlösa nätter bakom mig, och jag närmar mig gränsen för vad jag klarar av känner jag. Jag höll på att somna på morgonrapporten på jobbet idag. Jag höll på att somna vid frukostrasten, jag höll på att svimma innan lunch, och jag vet faktiskt inte hur jag har fått eftermiddagen att gå hemma med barnen. Vi har varit ute, jag har stirrat tomt framför mig och bara "stängt av" mig för alla onödiga intryck. Fast det var högre till tak ute än det varit på flera dagar. Precis innan det blev mörkt sprack det upp och vi fick se en skymt av den blåa himlen mellan molnen som blev rosafärgade i solnedgången. Vackert! Och när man inte sett annat än tjocka gråa moln som en tung filt över trädtopparna på flera dagar så är det skönt att få lite rymd igen.

Inatt vill jag sova. Hoppas alla barnen sover gott (för då lär jag också göra det) och imorgon vill jag inte vara såhär trött längre. Om vi hade haft en såndär liten rund pappburk med chokladglass som "alla" tröstar sig med i amerikanska komedier, så hade jag kastat mig över den här och nu. Men ingen chokladglass i sikte, så jag får väl tycka synd om mig själv utan glass ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback