poliser, sprit och parkeringsböter

Tuff dag! *gäspar*

Jag hade biltur på jobbet idag. Mycket att göra, men utöver det vanliga så blev jag stannad av polisen som hade kontroll vid vägkanten. Det roliga med det var att bara någon minut tidigare hade jag spritat händerna och råkat spilla desinfektionsmedel på sätet, så det luktade verkligen alkohol i precis hela bilen. Innan jag hade fått blåsa och hunnit förklara att jag jobbade inom hemtjänsten och visat flaskan med handsprit så såg polisen minst sagt sträng ut. Haha :-) Fast jag fick åka vidare eftersom jag var nykter trots ångorna, och körkortet hade jag med mig och allt.
Så fick jag jobba över, eftersom jag blev ensam med larmtelefonen sista timmen, och när jag äntligen kom från jobbet hade jag fått parkeringsböter. Det var ju inte så kul, men rättvist eftersom min egen bil stått parkerad på samma ställe sedan lunch och där får man visst bara stå i två timmar... Det hade jag inte tänkt på, och har haft tur många gånger alltså.

Kvällen gick också i ett. Middag, disk, bada barn, plocka iordning, busa lite, läsa saga, borsta tänder och så var dagen slut och jag med.
Inga flummiga tankar har jag tänkt idag, men min sexåring frågade varför Gud inte styr oss när vi försöker göra dumma saker. (Han ångrade nog att han var lite hårdhänt mot lillebror tidigare.)  "Gud kan väl göra som han vill" tyckte sonen och visst... Jag förklarade lite att Gud vill att vi ska välja att inte göra dumheter helt frivilligt. Gud kör ingen som en radiostyrd bil sa jag, men orkade inte fördjupa samtalet trots att jag kanske borde eftersom han själv tog upp det... Imorgon kanske... Hur som helst så sa sonen att han skulle låtsas att han var en robot som Gud styrde nästa gång han blir arg på sin lillebror, och det ska bli spännande att se hur det fungerar...

Nu är det läggdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback