ledig

Idag har vi varit lediga hela familjen samtidigt för första gången på länge känns det som.
Jag har gått omkring som i en dimma hela dagen. Helt utmattad och bara gäspat och satt mig ner så fort jag fått chansen. Det är som att kroppen går på ren vilja när jag vet att jag måste orka si eller så mycket, men sen när jag vet att jag inte behöver springa benen av mig så orkar jag knappt röra mig alls. Jag sov i två timmar idag mitt på dagen, och jag skulle utan problem kunnat sova två timmar till om ingen hade väckt mig. Jag är så trött!

Imorgon har vi också ledigt tillsammans. Vilken lyx! *glad*  Två dagar i rad tillsammans, och inga inplanerade "måsten" eller annat. Vi ska på familjegudstjänst på förmiddagen (om vi känner för det, fast det tror jag vi gör), och sen har vi resten av dagen kvar.

Jag har tänkt på min allra bästa vän idag. Hon flyttade tillbaka till sitt hemland för sju år sedan, och vi har inte träffats sedan dess. Till en början ringde vi ofta, skickade brev och bilder till varandra och tänkte att vi aldrig skulle förlora kontakten. Vi skulle åka och hälsa på varandra, men det har inte blivit av. Det är för dyrt, både för henne och mig, och tiden finns inte riktigt att åka mellan länder sådär när man har familj och jobb att sköta heller... Ibland skickar vi varandra en rad, och det är något halvår sedan vi pratade i telefonen med varandra, men kontakten håller på att dö, och det är inte så konstigt egentligen. Även om jag saknar henne, och fortfarande vårdar minnet av vår vänskap (och vet att det är ömsesidigt) så är det väl tidens gång. Vi har inget gemensamt längre förutom vårt förflutna, och på det kan man inte bygga vidare en relation hur länge som helst. Tråkigt, men jag ber för henne ofta och hoppas hon har det bra där i sitt land och i sitt liv.*torkar en ensam tår ur ögat*
Nu ska jag gå och sova igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback