Barnen diskar...

Det är ganska mycket vatten på köksgolvet just nu... De har just lagt köttbullar i stekpannan, och nu diskar de alltså, och gör potatis-skal-soppa i diskbaljan med potatisskalen som blev tidigare i projektet "laga middag på pedagogiskt sätt." Jag måste alltid välja på att laga middag ensam, och få det någorlunda snabbt avklarat och med ett hyfsat rent kök i behåll, medan barnen är trötthungriga och sura på varandra, mig och hela världen, eller ta emot hjälpen mina bedårande små barn erbjuder med varm hand, och alltså få middagen lagad utan bråk, men till priset av enormt mycket extrajobb för mig sen när barnen är mätta och glada och leker med varandra (och alltså inte har lust att hjälpa till längre så jag får städa själv.)

Nu kastade jag ett öga på de två mästerkockarna, och såg att en halv sockerkaka smulats ner bland potatisskalen... Jaja, då slipper vi det sockret på tänderna i alla fall ;-)

Igår fick jag besked om att jag är antagen till Svenska Kyrkans Grundkurs på en folkhögskola här i närheten. Jag är så glad! Det ska bli fantastiskt roligt, och miljön är verkligen svårslagen där. Vacker natur, ett gammalt underbart fint kapell, varm och välkomnande stämmning och, ja... Det ska bli roligt helt enkelt. Jag tror det blir en spännande inre resa, samtidigt som jag får lära mig mer och träffa intressanta människor. Vem vet, det kanske till och med leder till att jag kommer på vad jag vill göra när jag blir stor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback