lugn i stormen

Just nu känns det mesta faktiskt bra. Skönt!
Det har hänt ganska mycket omkring oss i familjen den senaste tiden, och jag har ägnat mer tid åt förbön än vanligt, men trots en del "jobbigheter" så har jag hittat viloplatser där jag bäst behövt dom.

Igår i kyrkan var en sån viloplats. Jag kom dit, ganska uppriven och ledsen, och gick därifrån lugn och glad. Jag släppte lös tankarna till musiken, och allt trassel i mitt huvud försvann, och kvar blev bara trygg förvissan om hur det än är så är det okej så länge jag vågar lita på att Gud är med mig. Det största och viktigaste är det vi snart ska fira - Kristi födelse. Andra små eller stora saker har naturligtvis också betydelse, men i ljuset av Jesus och vad vi människor faktiskt fått av Gud, är det svårt att inte känna sig någorlunda trygg mitt i allt elände. I alla fall för en stund, och det är mycket värt. Tack Gud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback