..:: i dina händer ::..

Gud, om jag bara vågade...
Jag vill överlåta mig åt dig, och lita på dig.
Jag vill gå din väg, utan tvivel, i visshet om att du tar hand om mig
och ger mig vad jag behöver.
Jag vill Gud, men jag lyckas inte.

Ta emot mig som den jag är Herre.
Ta emot min tro och min tvivel.
Mina misslyckanden och mina hemligheter.
Du känner både min smärta och min glädje.
Allt jag är känner du redan till...

Upprätta mig, och hjälp mig att leva till din ära.
Hjälp mig att tro på att Jesus befriar till liv.
Att verkligen tro, av hela mitt hjärta, även när jag upplever
dig som frånvarande och det ekar tomt i mitt huvud när jag ber.
Hjälp mig att följa dig Jesus, även när jag inte har en aning om vart  du tagit vägen.
Hjälp mig att våga,
ge mig hän i tro, och kasta mig ut i det okända.
Ta emot mig Herre!

Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback