tur att vi inte har någon mat i kylen

Vårt kylskåp gick sönder idag, och jag blev så stolt över mig själv när jag utbrast ganska glatt. "Vilken tur att det nästan är tomt!"
Vi lever i princip på solsken och kärlek just nu, som så många gånger förut. Jag börjar bli van, men min äkta hälft tycker det är väldigt jobbigt att vi så ofta är helt utan pengar. Hur som helst så känns det lite skönt att kunna tänka positivt, i alla fall ibland ;-) Tänk om vi hade haft ett välfyllt kylskåp, då hade jag blivit ledsen över att maten blev förstörd.

Nu återstår bara problemet med hur vi ska kunna få ett nytt kylskåp på plats inom rimlig tid. Visst funkar frysblock och kylväska, men inte i längden... Fast det ordnar sig alltid på något sätt.

Det åskade förut, på tal om något helt annat. I ett par dagar har vädret varit ostadigt, och det blir så vackra moln på himlen då. När solen bryter igenom mellan skurarna och sprider ett nästan grönaktigt ljus, och värmer den blöta marken så det luktar sommarregn. När man ser solstrålar genom molnen, helst om kvällen när molnen är lite rosavioletta eller har toner i gult och orange.

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag låg och vred mig tills det började ljusna igår natt, och är så trött att jag ser suddigt just nu. Barnen ger mig ingen vila imorgon om jag får gissa, så det är lika bra att ta adjö av den här dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback