självbehärskning

Jag har ägnat mig åt frosseri idag, och det känns väl inte så bra ska erkännas.
Vi har inte haft så mycket hemma att äta, så när jag kom till mammas och pappas välfyllda fikabord i eftermiddag så åt jag alldeles för många kakor och bullar.

Mina föräldrar har hjälpt oss att skaffa nytt kylskåp. Jag är så tacksam! Räntefri avbetalning till mamma och pappa :-) När de kom hem och såg hur tomt det blev i nya kylen hjälpte de till att fylla det åt oss också. Barnen har det inte gått någon nöd på, och det skulle vi aldrig låta ske heller, men vi vuxna har ätit hemodlade morötter, konserver och knäckebröd i väntan på bättre tider...

Så idag är en bra dag i vårt hus, och jag är proppmätt som sagt. Självbehärskning när det gäller sötsaker är inte min grej har jag konstaterat många gånger förut, och idag fick jag det bevisat igen.

Nu ska jag sätta mig med första moseboken en stund. Jag såg regnbågen på himmlen idag när jag var ute och körde, och fick sån lust att läsa skapelseberättelsen igen. Gud ställde ju sin båge på himlen som bevis på det förbund som han ingick med Noa. Gud lovade att aldrig mer dränka allt liv på jorden, och regnbågen ska påminna om det löftet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback