ösregn

Idag har vi varit på marknad här i vår by, och det har ösregnat på oss hela dagen. Konstigt nog så var det mycket folk på marknaden ändå, och oss gjorde det absolut inget att det regnade. Vi har gummistövlar och regnkläder, och det är ju fortfarande varmt så man slipper frysa även om man blir lite blöt i nacken ;-)

Väder är faktiskt rätt kul. Jag tror man påverkas mer av vädret än man är medveten om. Just när det är sånt här hällregn som det varit idag tycker jag det är riktigt mysigt. När det hörs att det regnar får det gärna regna. Jag gillar åska också, och hagel och blåst. Väder med lite attityd får mig på bra humör för det mesta, för då lägger man märke till naturen på ett annat sätt än om det bara är lagom varmt och ljumma vindar. (Fast solsken och uppehållsväder är ju bekvämare ska erkännas...)

Hösten är min favorit av årstiderna, på tal om väder. Det luktar så gott i skogen och färgerna är så vackra. Morgondimma och blek sol är helt bedårande, och så är hösten så vemodig på ett ganska skönt sätt. Det är liksom okej att vara lite drömmande och filosofisk på hösten. Som ett avsked nästan, att passa på att bunkra upp av livet i naturen och spara det i sitt hjärta över vintern tills allt börjar vakna igen och man blir sprallig och nyförälskad och får köra näsan i en bukett vitsippor...
Hösten är lugn och lite tung för mig. Blöt natur och mörka kvällar. Stearinljus och planer på att dekorera med torkade rönnbär och kottar i en fin träskål på köksbordet. (Jag tänker varje höst att jag ska ta in lite av naturen och njuta även inomhus, men hittills har jag bara åstadkommit diverse barnsliga tavlor av färgglada löv om höstarna, och ingen av dem har blivit speciellt fin om jag ska vara ärlig.)

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag håller med dig till 100% om det där med väder!

Postat av: Alice

Jag håller med dig till 100% om det där med väder!

2006-08-19 @ 22:21:20
URL: http://gothic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback