Ingen vidare eftermiddag

Vi har grälat här hemma, om en skitsak som vanligt. Är det inte konstigt att det blir konflikter kring små värdsliga saker när man är trött. En konflikt suger ju bara ännu mer energi och man mår ju knappast bättre efter ett gräl.

Jag är gift med en man som har ett ovanligt (ursäkta) korkat sätt att lösa konflikter på ibland. Han häver ur sig diverse fula ord och mindre smickrande tillmäten med hög röst, och sen väntar han med spänning på hur det landar och vilka svar han får. (Den här gången bara ironiska miner och tystnad.) Konstruktivt? Nääe, inte direkt... *suckar* Ibland blir jag så trött på hans sätt att hantera ilska att jag bara vill ta mina sandaler och promenera iväg tills jag inte orkar gå längre och campa där en vecka :-(
Så pratade vi ganska sansat lite senare, men jag är fortfarande arg över att han bara kan med att kalla mig för så fula saker.

Det blir en kylig kväll skulle jag tro, så jag gör väl lite starkt kaffe och sätter mig och läser en bok i ett hörn och surar en stund till...

Här är en fin blomma... Alltid nåt att glädja sig åt ;-)

lila blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback