Dags att börja göra nytta igen

Imorgon ska jag jobba! Tjäna pengar, betala skatt, inte längre ligga samhället till last utan börja göra lite nytta! Dags att bli vikarie igen alltså, tills jag blir vuxen och bestämmer mig för vad jag verkligen ska göra med mitt liv... Fast vem är jag att bestämma. Jag kan bara önska och hoppas att jag hittar rätt tillslut. Att jag kommer in på den utbildning jag ev. kommer på att jag vill gå, att jag klarar studierna, att det leder till att jag "blir" något och kan söka jobb, att jag får jobb, och att jag trivs. Fast någon gång, i en avlägsen framtid är jag säker på att jag kommer att hitta ett yrke som är "jag" tills dess så tänker jag jobba ändå - såklart  man måste ju tjäna ihop till sitt uppehälle - och hoppas att jag på något sätt tar mig vidare från vikarieträsket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback